Co to jest samochód?

służące do sprzątania samochodu, które nie tylko skutecznie myją samochód, ale również poprawiają jego ogólny wygląd. Czasami sprzątanie samochodu staje się czynnością wykonywaną rodzinnie przez wszystkich domowników. Jednak nie

Dodane: 03-02-2017 10:02
Co to jest samochód? źródła

Sprzątanie samochodu

Osoby posiadające prywatny samochód bardzo starają się o to, aby był on skutecznie czyszczony i wyglądał na bardzo zadbany. Dlatego bardzo często sięgają po sprawdzone środki służące do sprzątania samochodu, które nie tylko skutecznie myją samochód, ale również poprawiają jego ogólny wygląd. Czasami sprzątanie samochodu staje się czynnością wykonywaną rodzinnie przez wszystkich domowników. Jednak nie zawsze właściciel samochodu jest w stanie samodzielnie dokonać czyszczenia samochodu. Dzieje się tak na przykład wówczas, gdy samochód jest bardzo poważnie zanieczyszczony i do jego wyczyszczenia trzeba użyć specjalnych sprzętów. Wówczas trzeba udać się do myjni samochodowej. Pracownicy takiej myjni na pewno będą w stanie usunąć z samochodu wszelkie zabrudzenia.


Podstawowy układ hamulcowy

Hydrauliczny układ hamulcowy

Podstawowy układ hamulcowy w samochodzie osobowym najczęściej działa na zasadzie prasy hydraulicznej. Kierowca naciskając pedał hamulca tłoczy płyn nieściśliwy w układzie hydraulicznym do tłoków znajdujących się w cylindrach hamulców kół. Tłoki w hamulcach kół przednich mają większą powierzchnię niż tłoki w tylnych hamulcach. Dzięki temu siła hamowania kół przednich jest większa niż tylnych. Największą zaletą hydraulicznego układu hamulcowego jest to, że siła hamowania jest rozkładana równo na koło prawe i lewe, czego nie zapewniały stosowane wcześniej układy cięgieł. Hamulec hydrauliczny jest najczęściej wspomagany układem zasilanym podciśnieniem z układu dolotowego silnika (w silnikach benzynowych) bądź z pompy podciśnienia (w silnikach diesla). W przypadku zatrzymania się silnika wspomaganie przestaje działać. Przy niedziałającym wspomaganiu w samochodzie osobowym kierowca najczęściej nadal jest w stanie hamować hamulcem podstawowym. Wymaga to większej siły, ale jest możliwe.

W układzie hydraulicznym stosuje się zwykle dwa obwody hamulcowe. W razie awarii jednego z nich (np. wskutek przerwania przewodu hamulcowego ) drugi ma umożliwić awaryjne wyhamowanie pojazdu. Najczęściej jeden obwód hamuje kołem przednim prawym i tylnym lewym, a drugi pozostałymi dwoma kołami.

Często w prostych układach (bez ABS czy systemów kontroli trakcji) stosuje się korektor siły hamowania zmniejszający siłę hamowania kół tylnych, gdy nacisk na koła tylne zmniejsza się.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/System_hamulcowy_samochodu


Płyn hamulcowy

Płyn hamulcowy ? czynnik przenoszący ciśnienie hydrauliczne w układach hamulcowych.
Parametry płynów hamulcowych

Wymagania dotyczące płynów hamulcowych podane są w normach SAE J 1703, FMVSS 116 i ISO 4925.

Temperatura wrzenia płynu

Temperatura wrzenia jest miarą możliwości termicznego obciążenia płynu hamulcowego. To obciążenie może być szczególnie duże w cylinderkach hamulców kół. W temperaturach przekraczających rzeczywistą temperaturę wrzenia dochodzi do wytworzenia pęcherzyków gazu (pary) i wtedy uruchomienie hamulców przestaje być możliwe.

Temperatura wrzenia płynu zawierającego wodę

Podstawowym składnikiem większości płynów hamulcowych jest glikol, który ma własności higroskopijne, tzn. łatwo wchłania wodę. Temperatura wrzenia płynu hamulcowego zawierającego wodę jest znacznie niższa od temperatury wrzenia czystego płynu.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/P%C5%82yn_hamulcowy



© 2019 http://auto-centrum.rzeszow.pl/