O serwisowaniu samochodów - kilka faktów

e poruszać. Niektóre z nich są niewielkie i nie wymagają nadzwyczajnych środków, ale inne mogą sprawić, że auto przez długi czas nie będzie nadawało się do użytku. W zależności od rodzaju usterki, możemy naprawić ją sami lub powie

O serwisowaniu samochodów - kilka faktów

Koszt naprawy samochodu

Często nasze samochody ulegają awariom, które mogą znacznie ograniczać naszą swobodę oraz sprawiać, że nie możemy się nimi komfortowo i bezpiecznie poruszać. Niektóre z nich są niewielkie i nie wymagają nadzwyczajnych środków, ale inne mogą sprawić, że auto przez długi czas nie będzie nadawało się do użytku. W zależności od rodzaju usterki, możemy naprawić ją sami lub powierzyć odpowiedniemu specjaliście i w obu przypadkach powinniśmy przygotować się na konkretny koszt naprawy. Jedne z nich będą bardzo niskie i nie przyniosą nam niedogodności, a inne mogą zrujnować nasz portfel. Jeśli koszty naprawy będą bardzo wysokie, warto zastanowić się, czy bardziej nie opłaci się wymiana samochodu na nowszy model.


Najlepszy sposób na szybką naprawę aua

Często zdarza się tak, że nasze samochody psują się w najmniej odpowiednim momencie, kiedy akurat bardzo ich potrzebujemy. Jeśli auto jest nam potrzebne od ręki i chcemy szybko i sprawie je naprawić, trzeba będzie poszukać najlepszego sposobu, by tego dokonać. Możliwości jest oczywiście wiele, a najlepiej będzie oddać nasze auto do odpowiedniego serwisu, który zapewni nam pomoc fachowców z każdej dziedziny motoryzacji. Takich miejsc znajdziemy obecnie bardzo wiele, a wystarczy, że poszukamy dodatkowych informacji oraz trochę się rozejrzymy. Wybierając odpowiednie miejsce, warto oczywiście poradzić się znajomych i dowiedzieć, czy możemy spodziewać się w nich błyskawicznej naprawy naszego auta.


Jak funkcjonuje i z czego się składa sonda lambda?

Działanie sondy lambda opiera się na prawie sformułowanym przez Walthera Nernsta (równanie Nernsta). Sonda lambda, czyli ogniwo galwaniczne zbudowane z materiału ceramicznego ? dwutlenku cyrkonu, na którym napylone są po obu jego stronach cienkie warstwy platyny, zostało opracowane pod koniec lat 60. XX wieku w Robert Bosch GmbH przez dr. Güntera Baumana. Sondę umieszcza się w układzie wydechowym, tak, że jedna strona urządzenia styka się z gorącymi gazami spalinowymi, osiągającymi w tym miejscu około 300 °C, a druga strona styka się z powietrzem z otoczenia.

Spiek ceramiczny dwutlenku cyrkonu w temperaturze powyżej 300 °C staje się swoistym elektrolitem zdolnym do przewodnictwa jonowego. W celu utrzymania odpowiedniej temperatury, niektóre sondy mają grzałkę. Warstwy platyny na jego powierzchni pełnią rolę elektrod, przy czym ich potencjał elektryczny jest funkcją stężenia tlenu w gazach, z którymi się stykają. Przy dużej różnicy stężenia tlenu po obu stronach ogniwa generuje ono siłę elektromotoryczną dochodzącą do 1 V.

Napięcie generowane przez ogniwo jest przekazywane do modułu sterującego składem mieszanki paliwowo-powietrznej w silniku. Moduł ten dostosowuje na bieżąco skład mieszanki, tak aby w określonych warunkach obciążenia silnika, rodzaju paliwa i warunków atmosferycznych zapewnić jak najdoskonalszą pracę silnika i minimalizować emisję tlenku węgla.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Sonda_lambda



© 2019 http://auto-centrum.rzeszow.pl/