to jedna z prężnie zmieniających się branży w sieci. W sumie prawie każda firma posiada witrynę w internecie, a świeżo powstałe chcą ją sprawnie założyć. Czy opłaca się inwestować w stronę firmową?
Popularyzacja e-sklepów
Sklepy internetowe stają się coraz bardziej popularne, ponieważ spełniają oczekiwania niektórych gałęzi handlu. Transakcje internetowe są coraz bezpieczniejsze, a ludzie są coraz bardziej skłonni wydawać swoje pieniądze przez internet.
Być może zakupy internetowe staną się w przyszłości na tyle popularne, że wyprą prawie do końca markety elektroniczne albo księgarnie. W większości przypadków ceny w sklepach internetowych są dużo korzystniejsze, głównie ze względu na brak kosztów związanych z posiadaniem sklepu stacjonarnego- jednak jest sporo sklepów, które w sprzedaży internetowej oferują niższe ceny niż w swoim sklepie.
Bezpieczeństwo transakcji internetowych
Rozwój elektronicznego handlu uzależniony jest w dużym stopniu od niezawodności standardów pozwalających na bezpieczne przeprowadzanie transakcji sieciowych. W przypadku sklepu internetowego o względnym bezpieczeństwie można mówić dopiero wówczas, gdy spełnione są przynajmniej cztery podstawowe założenia:
-możliwość potwierdzenia tożsamości obu stron transakcji.
-szyfrowany kanał transmisji na drodze klient ? sprzedawca zapewniający poufność przesyłanych informacji, przede wszystkim numerów kart kredytowych. Obecnie stosowanymi rozwiązaniami są protokoły szyfrujące SSL (Secure Sockets Layer) oraz SET (Secure Electronic Transaction).
-zabezpieczenie serwera sklepu przed dostępem do prywatnych informacji o klientach przez osoby do tego nieupoważnione.
-zabezpieczenie serwera sklepu przed celowymi atakami przeprowadzanymi zarówno z zewnątrz (z Internetu), jak i od środka (z sieci lokalnej przedsiębiorstwa).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Handel_elektroniczny
Handel elektroniczny- geneza
Za pomocą systemów elektronicznej wymiany danych (ang. Electronic Data Interchange ? EDI) przedsiębiorstwa już na początku lat 80. drogą elektroniczną wymieniały się informacjami. System ten wykorzystywał synchroniczne połączenia pomiędzy dwoma serwerami i jednocześnie umożliwiał przekazywanie wszelkiego rodzaju informacji, jak np. terminów dostaw, zamówień kupna, czy też potwierdzeń płatności. EDI oferował przedsiębiorstwom wydajniejszy sposób przesyłania informacji niż tradycyjna poczta czy fax, lecz działał w sieci firmowej, co ograniczało jego zdolność do obsługi wielu użytkowników.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Handel_elektroniczny