Medyczna statystyka. Czyli czy opłaca się wprowadzać określony produkt

alne usługi statystyczne i na podstawie tych badań decydują, czy wprowadzić dany produkt, czy nie. Artykuł o statystyce ogółem.Duża konkurencjaLeków i suplementów diety w aptekach jest mnóstwo, a każdy producent reklamuje się, że

Dodane: 03-06-2016 09:22
Medyczna statystyka. Czyli czy opłaca się wprowadzać określony produkt Firmy farmaceutyczne, jak praktycznie każda inna gałąź handlu i produkcji zmuszona jest wykonać odpowiednie badania rynkowe przed wypuszczeniem leku na sprzedaż. Korzystają z firm takich jak i na podstawie tych badań decydują, czy wprowadzić dany produkt, czy nie. Artykuł o statystyce ogółem.

Duża konkurencja

Leków i suplementów diety w aptekach jest mnóstwo, a każdy producent reklamuje się, że jego lek czy tez preparat jest najskuteczniejszy, najlepszy i tak dalej. Jest to dość trudny rynek dla nowych produktów mniej znanych producentów i trzeba wykazać się nie lada umiejętnościami marketingowymi, aby zaistnieć dla danej grupy odbiorców.

Cały proces wprowadzania nowego produktu powinien być poprzedzony badaniami wraz z określeniem grupy docelowe, kosztów produkcji, marketingu oraz amortyzacji. Dokładna i wnikliwa analiza tych danych jest najważniejszym etapem w początkach nowego produktu.


Ciężki rynek leków

Rynek farmaceutyczny jest rynkiem trudnym, ponieważ leków i preparatów jest cała masa, więc nie łatwo jest się przebić z nowym produktem. Ważne jest wiele czynników i od ich wypadkowej zależy czy produkt będzie się sprzedawał. Wśród ważnych czynników jest oczywiście cena samego preparatu i jego rynek zbytu. Wiadomo, że wypuszczając preparat do stosowania dla określonej grupy docelowej musimy najpierw ją zbadać i określić czy jest na nasz produkt zapotrzebowanie.

Kolejną sprawą jest sezonowość, w okresie grypowym i przeziębieniowym sprzedaje się najwięcej preparatów na te właśnie przypadłości oraz witamin i suplementów na odporność. Dlatego prognozy sprzedażowe powinny takie dane obejmować i uwzględniać.


Wiki: Analiza danych

Analiza danych zastanych ? proces przetwarzania danych w celu uzyskania na ich podstawie użytecznych informacji i wniosków. W zależności od rodzaju danych i stawianych problemów, może to oznaczać użycie metod statystycznych, eksploracyjnych i innych.

Korzystanie z danych zastanych jest przykładem badań niereaktywnych - metod badań zachowań społecznych, które nie wpływają na te zachowania (Babbie 2006).

Dane takie to: dokumenty, archiwa, sprawozdania, kroniki, spisy ludności, księgi parafialne, dzienniki, pamiętniki, blogi internetowe, audio-pamiętniki, archiwa historii mówionej i inne.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Analiza_danych



© 2019 http://auto-centrum.rzeszow.pl/