Dobre i złe praktyki marketingowe

wydziałami w innych miastach.Przebieg badania Mystery ShoppingPunktem wyjścia badań mystery shopping jest funkcjonowanie w firmie tzw. Standardów Obsługi Klienta, czyli zbioru zasad, którymi pracownicy powinni się kierować w rozmo

Dobre i złe praktyki marketingowe Dane odnośnie funkcjonowania firmy można zdobyć na kilka sposobów, jednym z nich są . To doskonały pomysł, w szczególności dla wielkich sieci handlowych lub różnych firm z wydziałami w innych miastach.

Przebieg badania Mystery Shopping

Punktem wyjścia badań mystery shopping jest funkcjonowanie w firmie tzw. Standardów Obsługi Klienta, czyli zbioru zasad, którymi pracownicy powinni się kierować w rozmowach z klientami. Mystery Shopping jest metodą sprawdzania, w jakim stopniu standardy są przez pracowników realizowane w codziennej pracy.

Zadanie najczęściej polega na ?udaniu się na zakupy? i opisaniu doświadczeń z wizyty w uprzednio przygotowanych kwestionariuszach. W szczególności ocenie poddaje się: wygląd placówek, prezentację produktów, obsługę klienta i mechanizmy budowania lojalności klienta. Badana firma otrzymuje raport z wynikami punktowymi, zależnymi od braku lub wystąpienia określonych sytuacji.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Mystery_shopping#Tajemniczy_klienci


Problematyczne sytuacje z klientami

Nikt nie lubi być źle obsłużonym jako klient danej firmy. Nie ważne czy jest to sklep spożywczy, budowlany, czy też firma usługowa. Zła obsługa klienta może pozostawić bardzo trudne do zamazania złe wrażenie i zdanie klienta o firmie. Wystarczy jednak kilka prostych sposobów, aby uniknąć nieprzyjemnych sytuacji, a przynajmniej znacząco je ograniczyć.

Po pierwsze szkolenie pracowników, sprzedawców i każdego kto będzie miał kontakt z potencjalnie problematycznym klientem. Takie szkolenia odbywane regularnie na pewno uczulą pracowników na pewne zachowania, oraz przygotują ich na starcie z kłopotliwymi sytuacjami z klientem. Można jeszcze skorzystać z usługi 'tajemniczy klient' , która to polega na wykonaniu zamówienie, czy zrobienie zakupów przez kogoś z firmy oferującej takie usługi. Tajemniczy klienta sporządza później szczegółowy raport i przekazuje go do szefostwa firmy.


Sprzeda się czy nie?

Nowy produkt na rynku wymaga przeprowadzenia odpowiednich badań statystycznych, ankietowych i marketingowych. Żadna firm nie może sobie pozwolić na ogromne straty związane z wypuszczaniem nowości na rynek. Muszą posiadać twarde fakty, które potwierdzą przydatność ich produktu. Tego, że będzie na niego tzw. rynek. Wyobraźmy sobie sytuacje w której produkt wypuszczony przez firmę się nie sprzedał, mogą jednak obwiniać jedynie siebie. Brak zrobienia takich badań skutkuje zazwyczaj sporymi stratami, które mogą zagrozić płynność finansową firmy. Czasami nie sposób przewidzieć wyników badań, ponieważ ciężko powiedzieć czy produkt spodoba się ankietowanym.

Na same wyniki trzeba czasami poczekać, ponieważ jeszcze muszą być poddane wnikliwej analizie. Same suche dane to za mało, trzeba z nich wyciągać odpowiednie wnioski, co nie należy do łatwych zadań.



© 2019 http://auto-centrum.rzeszow.pl/